tisdag 30 november 2010

Livet som en isbit.

Det här är mitt liv som en isbit. Värmen bestämde sig för att sluta fungera. Jag vet inte varför. Kanske hade den en tragisk barndom och kände för att ta ut det såhär i efterhand som det problembarn den visade sig vara. Eller så bestämde den sig helt enkelt bara för att det var dags att ta semester. Hur som helst så spelar det inte sådan stor roll när jag tidigt på morgonen upptäcker att anledningen till att jag fryser så hiskeligt är att det är 14 grader inomhus. Jag bygger mig en igloo och gör upp en eld mitt på sovrumsgolvet. Borrar hål i isen och kikar efter möjliga fiskar att dra upp till middag. Halsar en flaska vodka för att hålla mig varm… Fast egentligen värmer jag bara ett glas oboy, tar på mig en extra tröja, åker till skolan och håller tummarna för att det är fixat mycket, mycket snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar