onsdag 24 november 2010

Say whoff.

Med risk för att låta väldigt läskig tänkte jag väcka en diskussion kring det faktum att hundar nämns hela 18 gånger i bibeln, medan katter inte nämns en enda gång. Nej, jag har inte frenetiskt detaljstuderat bibeln för att finna någon form av märkligt mönster som skulle förklara meningen med livet. Det var bara någonting jag läste på google. Men jag kan inte låta bli att undra, ponera att bibeln till viss eller hel del skulle vara sann (nej det är inte min åsikt, jag skrev faktiskt ponera). Betyder det i sådana fall att katter är djävulens onda hantlangare, eller bara det att gud helt enkelt är något mer av en hundperson?

2 kommentarer:

  1. en tenta jag ska skriva på fredag! från en gammal kurs!;p

    SvaraRadera
  2. Djävulens onda hantlangare, definitivt. Man ser ju det i blicken, deras ondsinta planer på att förslava mänskligheten. Har du inte sett på Futurama?!

    SvaraRadera