måndag 23 maj 2011

Det där med karma.

Alltså... Jag vet att det är lite mot min samhällsvetenskapliga bakgrund att så totalt avskärma mig ifrån samhället. Men här är ett faktum; Jag har så totalt tröttnat på att läsa tidningar och se på nyheter att jag i princip slutat med det. There you have it. Jag är en eremit, avskärmad ifrån hur extremt korkade majoriteten av verkligheten verkar vara. Åtminstone om man ska få tro media. Hur som helst är det en av anledningarna till att jag ser ut som ett levande frågetecken då jag sätter mig på tåget och min klasskamrat muttrar någonting om det irriterande askmolnet. Askmoln? Var inte det så 2010? Tydligen har inte vulkanerna fått det memot. Jag kan förstå grundtanken, karma strikes back. Men måste det göra det när jag väl har tagit mig tid för lite semester. Stanna nu där borta på Island lilla askmolnet, så slipper jag göra någonting drastiskt. Ja... som att stoppa en kork i den där besvärliga vulkanen.

4 kommentarer:

  1. Jag har Comviq, kunde man inte ladda ner den där grejen då? Annars hade det ju varit jättebra!

    SvaraRadera
  2. Aha, då ska försöka fixa det. Det kommer bli min första app! Har inte riktigt förstått det här med appar ännu.

    Haha ah det är ifrån Folkan. Ja visst blev den fin. Har några till liknande..

    SvaraRadera
  3. JAA! Det vill jag jättegärna! När kommer du hem igen?

    SvaraRadera
  4. Tackar! Jag kan alla dagar som jag vet nu. Men kan ju få jobba om jag har tur. Men vi kan ju se hur det ser ut när du kommer hem. Ha en nu en trevlig semester. NJUT!

    SvaraRadera