lördag 14 maj 2011

Mobiltelefon? Legitimation tack.

Idag blev jag tillfrågad om jag var över 18 år. Låt mig tillägga att det varken var i samband med inköp av alkohol eller något dylikt. Ja det är jag. Svarade jag. Härligt. Svarade snubben. Inte med en sådan där allmänt konstaterande röst som egentligen inte betyder någonting. Utan en sådan där uppmuntrande "Vad skönt för dig att ha fyllt 18, det måste du precis ha gjort" röst. När jag delgav mitt personnummer förblev han tyst. Det är inte det att jag på något vis tycker att det är dumt att jag fått och förhoppningsvis får behålla ett ungdomligt utseende. Det är bara det att jag tycker det är lite onödigt att poängtera att jag ser ut att vara 5 år yngre än vad jag är, då jag bara vill införskaffa en mobiltelefon. Sedan när måste man vara över 18 år för att köpa telefon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar