lördag 30 april 2011

Vuxenpoäng.

Alla behöver en sådan där person som helt enkelt inte riktigt kan axla vuxenrollen av att dricka kaffe och te. Som hellre tar en kopp varm choklad eller kanske till och med är onyttig nog att dricka en coca-cola. Det brukar göra folk lite besvärade när jag varken dricker te eller kaffe. För hur i hela fridens dagar ska jag överleva om de inte kan bjuda mig på något av dessa två alternativ? Men det var inte det jag tänkte säga.

Det jag tänkte säga var... Att jag faktiskt spenderar dagen med att trycka i mig äcklig hostmedicin med lakrits-associerande smak och dessutom tvingar i mig äckligt te och låtsas att det inte smakade så illa som det faktiskt gör. Allt för att bli fri från en envis och irriterande slem-hosta av hat så att jag kan återgå till mitt examensarbete... Det måste ju landa mig ett antal vuxenpoäng som jag inte riktigt är säker på om jag är bekväm med att axla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar